Rood kruisje achter mijn naam

Leestijd: 2 minuten

Om toegang te krijgen tot Het Twiske met de auto moet je betalen. Ik blijf het een vreemd systeem vinden, maar het is zo. Een paar keer per week ga ik naar dit gebied om wandelingen te maken met mijn honden (aangelijnd uiteraard).

Vorige week deed mijn jaarkaart het niet meer, terwijl deze geldig is tot mei 2017. ‘Ongeldige Kaart’ stond op het schermpje van het apparaat waarin je de kaart moet stoppen. Tot twee keer aan toe had ik dat, dus maar losse kaartjes gekocht a €3,50.

Lang leve de bezuinigingen is het bezoekerscentrum slechts twee ochtenden in de week open, namelijk op dins- en vrijdag. Afgelopen weekend maar een e-mail gestuurd en naar aanleiding hiervan werd ik vanochtend keurig gebeld om het probleem op te lossen.

De medewerkster had mijn kaart ‘gereset’, dus kon ik het proberen. Mooi niks, nog steeds ongeldig. Op naar het kantoortje en de medewerkster stond mij vriendelijk te woord. Zij begreep niet waarom de kaart niet meer werkte, maar had wel een ‘rood kruisje’ achter mijn naam zien staan in het systeem. Voor de duidelijkheid ik heb niets op mijn kerfstok staan, maar dat heb ik weer.

Ik kreeg twee uitrijkaartjes mee en ‘s middags zou de technicus komen om het probleem op te lossen. Na een half uur wandelen met de meiden ging mijn mobiele telefoon over en ja hoor de dame van Het Twiske, zij vertelde dat het is gelukt om het rode kruisje te verwijderen.

Na de wandeling reed ik met de auto naar de uitgang en inderdaad het kaartje doet het weer. Ik heb meteen de medewerkster gebeld dat het in orde is en ik bedankte haar. De €7,00 totale onkosten die ik gemaakt heb afgelopen week worden keurig op mijn bankrekening gestort, dit alles is nog eens een probleem oplossen. Een grote pluim voor Het Twiske!

Maar hoe dat kruisje toch achter mijn naam is gekomen blijft een raadsel en dan nog een rode ook …